FAQ

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania nawigacji GPS

Problem z systemem.

W normalnych warunkach, resetowanie systemu nie jest konieczne. Gdy system nie odpowiada i nie reaguje na przycisk zasilanie, naciśnij przycisk Reset za pomocą wskaźnika.

Niewłaściwe reagowanie na dotyk.

Przeprowadź kalibrację ekranu.

Brak dźwięku, brak dźwięku w słuchawkach.

Zwiększ głośność. Sprawdź podłączenie słuchawek. Sprawdź, czy pliki MP3 nie są uszkodzone (wgraj inne pliki). Sprawdź podłączenie słuchawek.

Nie udaje się zgranie plików do pamięci urządzenia.

Sprawdź poprawność instalacji sterownika. Sprawdź, czy kabel USB jest prawidłowo podpięty. Sprawdź, czy kabel USB jest z funkcjonalnością przesyłania danych tak zwany DATA. Sprawdź, czy pamięć urządzenia nie jest pełna. Sprawdź na innym kablu USB.

Nie udaje się zgranie plików na kartę pamięci.

Przed użyciem karty, ustaw zabezpieczenie w pozycji UNLOCK. Sprawdź, czy pamięć urządzenie nie jest pełna.

Nie da się ustanowić połączenia z komputerem.

Kabel USB współpracuje tylko z oprogramowaniem Microsoft Active Sync®.

Po podłączeniu sytemu nawigacji do komputera system wykrywa je jako nieznane urządzenie.

Odłącz urządzenie od komputera, zainstaluj sterowniki z dołączonej płyty CD i ponownie podłącz urządzenie.

Zestaw GPS nie odnajduje ulicy w miejscowości XXX.

Przypominamy, iż mapa znajdująca się w urządzeniu nie gwarantuje pełnego pokrycia Polski. Aktualne pokrycie dróg i miejscowości można sprawdzić na stronie producenta mapy.

Korzystanie z alternatywnych map nie gwarantuje prawidłowej pracy urządzenia.

Po włączeniu urządzenia pojawia się ekran kalibracji ekranu.
  1. Naciśnij na środek krzyżyka, aby rozpocząć kalibrację ekranu.
  2. Podążaj za ruchem krzyżyka, każdorazowo dotykając jego środka.,
  3. Po skończonej kalibracji pojawi się przycisk napis OK.
  4. Dotknij ekranu, aby zapisać ustawienia kalibracji.
Po włączeniu urządzenia i naciśnięciu przycisku nawigacja uruchamia się inne oprogramowanie niż MapaMap lub LarkMap (w zależności od modelu).

Sprawdź czy w ustawieniach nawigacji (Ustawienia > Wybierz nawig.) nie została zmieniona ścieżka dostępu (patrz obrazki poniżej).

Prawidłowa ścieżka dostępu powinna wyglądać w taki sposób:

w przypadku urządzeń z MapaMap :
NANDFlash\MobileNavigator\mobilenavigator.exe

lub

w przypadku urządzeń z LarkMap

NANDFlash\LarkMap\LarkMap.exe

Zestaw GPS nie odnajduje satelit.

Wykonaj restart ustawień GPS, lub przywróć ustawienia fabryczne/domyślne, w mapach Lark i w WinCe. Nawigacja najlepiej działa przy ustawieniu prędkości 4800.

Urządzenie nie włącza się - problemy z zasilaniem.

Poziom naładowania akumulatora jest zbyt niski, aby uruchomić urządzenie.
Podłącz urządzenie do źródła zasilania i pozostaw na co najmniej 30min.  Upewnij się, że ładowarka jest sprawna i podłączona do zasilania.

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania tabletów PC

Brak możliwości podłączenia się do sieci Wi-Fi.

Upewnij się, że sieć nadaje.
Upewnij się, że jesteś w pobliżu źródła sygnału i na jego drodze nie stoją żadne przeszkody.
Upewnij się, że wprowadziłeś poprawną nazwę użytkownika i hasło.

Urządzenie nieznacznie się nagrzewa.

Jest to normalny objaw podczas pracy urządzenia, podczas gdy włączony jest wyświetlacz i w czasie ładowania akumulatora.

System stracił stabilność.

Instalacja zbyt dużej liczby aplikacji oraz aplikacji pochodzących z nieznanego źródła może spowodować niestabilność systemu. Zresetuj urządzenie i odinstaluj niektóre aplikacje, bądź przywróć ustawienia fabryczne/domyślne.

Czarny wyświetlacz, urządzenie nie włącza się.

Naładuj akumulator.
Podłącz zasilacz sieciowy i pozostaw do pełnego naładowania przez co najmniej 4godz.
Ponownie uruchom urządzenie.

Brak dźwięku w słuchawkach.

Zwiększ głośność.
Sprawdź podłączenie słuchawek.
Sprawdź, czy gniazdo słuchawkowe nie jest zabrudzone.
Sprawdź, czy pliki MP3 nie są uszkodzone (wgraj inne pliki).
Sprawdź, czy dźwięk jest słyszalny przez inne słuchawki (być może uszkodzeniu uległy słuchawki)

Nie da się odtworzyć muzyki.

Sformatuj pamięć, zgraj ponownie nieuszkodzone pliki.

Nie udaje się zgranie plików.

Sprawdź, czy kabel USB jest prawidłowo podpięty do urządzenia.
Sprawdź poprawność instalacji sterownika.
Sprawdź, czy pamięć urządzenia nie jest pełna.

Urządzenie zawiesiło się.

Może to być wynikiem wgrania uszkodzonego pliku lub wykonania nieprawidłowej operacji.
Zresetuj urządzenie za pomocą przycisku znajdującego się z tyłu urządzenia.

Nie da się ustanowić połączenia z komputerem.

Spróbuj podłączyć urządzenie bezpośrednio do portu USB (nie przez tzw. hub) lub poprzez inny kabel USB. Jeżeli problem ustąpił, oznacza to, że uszkodzony jest kabel USB.

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania nawigacji odtwarzaczy MP4/MP3

Odtwarzacz nie działa; nie daje się włączyć.

Wymień baterie na nową lub naładuj akumulator urządzenia (w zależności od modelu odtwarzacza). Zwróć uwagę, czy nowa bateria nie jest uszkodzona; nawet bateria prosto ze sklepu może nie działać (!).

Zamiast nominalnej wielkości pamięci np. 256 MB system "widzi" tylko 239 MB, dlaczego?

W pamięci ukryte są pliki systemowe (firmware), które zabierają małą ilość pamięci i sterują całą pracą odtwarzacza.

Odtwarzacz pokazuje mniejszą ilość pamięci np. 21MB zamiast 976MB.

Sformatuj odtwarzacz podłączony do komputera używając systemu plików FAT, sprawdź czy nie została ustawiona partycja szyfrowana programem dołączonym na CD (MP3 Player Disk Manager).

Nie gra jeden kanał w słuchawkach.

W miarę możliwości sprawdź, czy z innymi słuchawkami dźwięk odtwarzany jest prawidłowo.

Odtwarzacz otwiera pierwsze 10 sek. utworu, po czym przełącza się na następny.

W trakcie odtwarzania wejdź do MENU trybu odtwarzania, wybierz opcję Powtarzanie, po czym wyłącz funkcję INTRO (ta funkcja powoduje odtwarzanie 10 początkowych sekund każdego utworu).

Odtwarzacz samoczynnie wyłączył się.

Sprawdź w ustawieniach czy nie zostało ustawione automatyczne wyłącznie.

Sygnał radiowy nie jest odbierany lub odbierany sygnał jest niewyraźny.

Wyjdź na zewnątrz lub upewnij się, czy w miejscu, w którym przebywasz jest odbierany silny sygnał radiowy. Spróbuj zmienić położenie odtwarzacza i ustawienie słuchawek (kable słuchawek pełnią funkcję anteny). Wyłącz znajdujące się w pobliżu urządzenia elektryczne (telewizor itp).

Na wyświetlaczu pojawiają się zamiast liter dziwne znaki.

Sprawdź, czy przypadkowo nie został wybrany inny język, np. chiński

MP4 nie odtwarza filmów.

Upewnij się, czy film został skonwertowany na odpowiedni format programem dołączonym na CD (odtwarzacz Mp4 "czyta" filmy w formacie MTV, AMV lub SMV - w zależności od modelu). Pliki takie jak *.avi, *.mpeg, *.wmv muszą zostać skonwertowane na odpowiedni format).

Odtwarzacz nie otwiera pliku.wma nagranego z komputera.

Upewnij się, czy plik nie jest zaszyfrowany DRM; więcej inf. na http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/pl/drm/default.aspx

Podczas próby kopiowania plików z komputera na odtwarzacz wyskakuje błąd "dysk jest chroniony przed zapisem".

Sprawdź, czy przełącznik HOLD nie został przesunięty na pozycję zabezpieczającą. Jeśli tak, przesuń go, aby zwolnić blokadę i spróbuj nagrać pliki ponownie.

Podczas próby kopiowania plików z komputera na odtwarzacz wyskakuje błąd "dysk jest chroniony przed zapisem".

Sprawdź, czy przełącznik HOLD nie został przesunięty na pozycję zabezpieczającą. Jeśli tak, przesuń go, aby zwolnić blokadę i spróbuj nagrać pliki ponownie.

Po podłączeniu odtwarzacza do komputera ekran LCD pokazuje, że odtwarzacz jest połączony, ale komputer go nie wykrywa.

Podłącz odtwarzacz bezpośrednio do portu USB (nie używaj kabla przedłużającego). Jeżeli komputer wykryje urządzenie, oznacza to, że kabel przedłużający jest uszkodzony.

Po podłączeniu urządzenia do komputera pojawia się komunikat "Nie rozpoznano urządzenia USB".

Odp.: Spróbuj podłączyć odtwarzacz bezpośrednio do portu USB lub -
w przypadku MP4- poprzez inny kabel USB. Jeżeli problem ustąpił, oznacza to, że uszkodzony jest kabel USB.

Pękła szybka ochrona LCD. Czy istnieje możliwość wymiany lub kupna szybki?

Oczywiście, Zapoznaj się z cennikiem napraw oraz części (http://www.lark.com.pl/serwis.htm ) i złóż zamówienie drogą mailową na adres serwis@lark.com.pl lub telefonicznie (22) 332 32 56 lub 332 32 57.

Odtwarzacz nie otwiera pliku i wyświetla komunikat "błąd formatu".

Sprawdź, czy plik jest zapisany w formacie MP3 lub WMA i czy plik WMA nie jest zaszyfrowany DRM; więcej inf. na http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/pl/drm/default.aspx Odtwarzacz nie obsługuje innych plików takich jak *.ogg, *.ac3, *.rmi itp.

Odtwarzacz przy próbie wejścia w tryb odtwarzania muzyki wyświetla komunikat "Błąd dysku" (Disk error).

Podłącz odtwarzacz do komputera i sformatuj odtwarzacz, używając systemu plików FAT (nie FAT32!!!).

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania elektronicznych czytników książek

Czarny wyświetlacz, urządzenie nie włącza się.

Naładuj akumulator.
Podłącz zasilacz sieciowy i pozostaw do pełnego naładowania przez co najmniej 3godz.
Ponownie uruchom odtwarzacz.

Brak dźwięku w słuchawkach.

Zwiększ głośność.
Sprawdź podłączenie słuchawek.
Sprawdź, czy gniazdo słuchawkowe nie jest zabrudzone.
Sprawdź, czy pliki MP3 nie są uszkodzone (wgraj inne pliki).
Sprawdź, czy dźwięk jest słyszalny przez inne słuchawki (być może uszkodzeniu uległy słuchawki)

Dziwne znaki na wyświetlaczu.

Sprawdź, jaki język menu wybrano. Zmień język na polski.

Słaba jakość sygnału radiowego.

Zmień ustawienie odtwarzacza. Spróbuj złapać lepszy odbiór manipulując słuchawkami- służą one jako antena.
Wyłącz urządzenia elektryczne znajdujące się w pobliżu odtwarzania.
Sprawdź, czy w okolicy jest dobry sygnał radiowy.

Nie udaje się zgrać plików.

Sprawdź, czy kabel USB jest prawidłowo podpięty do pamięci odtwarzacza.
Sprawdź poprawność instalacji sterownika.
Sprawdź, czy pamięć odtwarzacza nie jest pełna.

Nie da się odtworzyć muzyki.

Sformatuj pamięć, zgraj ponownie nieuszkodzone pliki.

Urządzenie zawiesiło się.

Może to być wynikiem wgrania uszkodzonego pliku lub wykonania nieprawidłowej operacji. Zresetuj urządzenie zgodnie z instrukcją

Nie da się ustanowić połączenia z komputerem.

Spróbuj podłączyć urządzenie bezpośrednio do portu USB (nie przez tzw. hub) lub poprzez inny kabel USB. Jeżeli problem ustąpił, oznacza to, że uszkodzony jest kabel USB.

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania odtwarzaczy DVD

DVD Sun 5.1 brak dźwięku w głośnikach \ nie słychać dialogów tylko dźwięk otoczenia w filmie.

Jeśli odtwarzacz nie jest podłączony do zestawu kina domowego (wzmacniacza) sprawdź czy nie przestawiłeś systemu dźwięku na 5.1. Jeżeli odtwarzacz jest podłączony do zestawu kina domowego sprawdź ustawienia na wzmacniaczu oraz połączenie kabli głośników
z wzmacniaczem oraz połączenie wzmacniacza z odtwarzaczem.

DVD (Moon \ Sun i inne) nie odtwarza filmów nagranych z komputera.

Odtwarzacze DVD z możliwością odtwarzania formatów MPEG-4 odtwarzają pliki o rozszerzeniu AVI. Formaty takie jak WMV / RMVB i inne nie są obsługiwane przez DVD.
Przypominamy także, że nie wszystkie pliki AVI będą odtwarzane bezbłędnie przez odtwarzacz. Wynika to z faktu, iż pliki AVI mogą być utworzone poprzez użycie różnych kodeków, których ilość dostępna w Internecie jest ogromna
i nie zawsze poprawnie użyta.

Po podłączeniu DVD do telewizora słychać dźwięk, lecz nie ma obrazu.

Sprawdź czy podłączyłeś odpowiednio kable / naciśnij przycisk AV na pilocie telewizora.

Rozwiązywanie problemów dotyczących użytkowania tunerów DVB-T

Brak obrazu i dźwięku.

Źle podłączone zasilanie.
Brak prądu w sieci.

Brak obrazu.

Nawet przy prawidłowym zaprogramowaniu kanału spróbuj zaprogramować go jeszcze raz.
Każdorazowe przeniesienie urządzenia w nowe miejsce może wymagać ponownego zaprogramowania
kanałów.

Brak dźwięku.

Sprawdź, czy dźwięk nie jest zmniejszony do minimum lub czy nie jest aktywna opcja VOLUME MUTE
(Wyciszenie).

Niewyraźny lub niestabilny obraz.

Antena nieprawidłowo ustawiona.
Odbierany sygnał jest za słaby.

Odbicia obrazu.

Sprawdź, czy ustawienie anteny nie wymaga zmiany.
Możliwe zakłócenia elektromagnetyczne pochodzące od silnika, pociągu, linii wysokiego napięcia lub
lamp neonowych.
Sygnał telewizyjny może być zakłócany przez zasłaniającą źródło fal wysoką przeszkodę w postaci góry,
budynku czy drzew.

Pilot nie działa.

Zużyte baterie pilota!
Zbyt duża odległość od tunera.
Przeszkody między pilotem a tunerem.
Zabrudzony nadajnik lub odbiornik podczerwieni (na pilocie lub tunerze).